Buzz marketing
„Nieważne jak mówią, byle mówili”
– to stwierdzenie być może sprawdza się w światku celebrytów, ale na pewno nie w poważnym biznesie. Dlatego trzeba dbać o to, aby mówiono o nas dobrze, szczególnie w Internecie, który jest wyznacznikiem trendów.
Przykładowo, badania pokazują, ze aż 88% Polaków szuka porad dotyczących leczenia, schorzeń i diet w sieci. Ponadto większość kupujących nie wierzy reklamom – opierają się oni na opiniach znajomych lub takich które znajdą, wpisując produkt w Google. Dlatego też powinieneś zadbać o to, jak Twój produkt będzie postrzegany.
Służy temu właśnie tytułowy buzz marketing czyli marketing szeptany, coraz bardziej popularna metoda na budowanie obecności marki w Internecie oraz na kształtowanie opinii o niej. Polega ona na wyszukaniu for tematycznych, postów czy tematów dotyczących Twojego produktu lub usługi oraz opiniowaniu, opierającym się na przekazie C2C (consumer to consumer). Dodatkowo można również monitorować sieć w poszukiwaniu wzmianek lub słów kluczowych, dzięki czemu unikniesz rozprzestrzeniania się złych opinii.